وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان

وبلاگ حقوقی وحید چرخکاریان
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان   ----------------------- وبلاگ حقوقی چرخ کاریان ///////  وکیل / وکالت / وکیل دادگستری / سایت حقوقی / مشاوره حقوقی و آدرس charkhkarian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در پی مخالفت دیوان اروپایی حقوق بشر با درخواست سه مرد انگلیسی برای شکایت علیه عربستان در دادگاه‌های انگلیس، عفو بین‌الملل این تصمیم را گامی رو به عقب در اجرای عدالت دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوان اروپایی حقوق بشر اعلام کرد: سه مرد انگلیسی که پیشتر مدعی شدند در زندان‌های عربستان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند نمی‌توانند علیه این کشور در دادگاه‌های انگلیسی شکایتی مطرح کنند. این تصمیم هرگونه شانس این سه تن برای اقدام قانونی در این زمینه را از بین خواهد برد.

معاون سرپرست بخش قانون و امور سیاسی در عفو بین‌الملل، اظهار کرد: این تصمیم در واقع موجب از بین رفتن هرگونه امید برای اجرای عدالت در این خصوص خواهد شد، مگر اینکه انگلیس برای جبران اتهام شکنجه با مقامات عربستانی وارد مذاکره شود.

وی ادامه داد: این قربانیان هیچ امیدی برای اینکه بتوانند در عربستان به عدالت دست پیدا کنند نداشتند و تنها راهشان طرح شکایت در دادگاه انگلیس بود.

وی ابراز تاسف کرد که این اقدام نه تنها برای این مردان یک شکست محسوب می‌شود، بلکه ضربه‌ای است برای همه قربانیان شکنجه در دنیا.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی عفو بین‌الملل، چهار کارگر مهاجر در سال 2000 در ریاض پایتخت عربستان به اتهام تلاش برای بمبگذاری و همکاری با گروه‌های مخالف دستگیر شدند و به مدت زمان‌های متفاوت از 67 روز تا دو سال و نیم در حبس بودند و اکنون پس از 10سال تلاش قانونی برای اثبات ادعای‌شان به بن‌بست رسیده‌اند.

آنها می‌گویند که در طول بازداشت مورد بدرفتاری و شکنجه همچون ضرب و شتم،‌ محرومیت از خواب، آویزان شدن، تجاوز و مصرف اجباری مواد مخدر روانگردان قرار گرفته و در حبس انفرادی بوده‌اند.

این مردان پس از اینکه انگلیس اعلام کرد بر اساس حقوق بین‌الملل مبنی بر مصونیت دولت‌ها آنها نمی‌توانند علیه مقامات عربستانی در دادگاه‌های انگلیس شکایت کنند به دیوان اروپایی حقوق بشر مراجعه کردند. نفر چهارم این پرونده پیش از صدور رای دیوان از دنیا رفت.

این کارشناس عفو بین‌الملل در ادامه گفت: حقوق بین‌الملل هرگز شکنجه‌گران را حمایت نکرده است. اگر دولت واقعا قصد دارد علیه شکنجه مبارزه‌ای واقعی را آغاز کند باید قوانین خود را به گونه‌ای تغییر دهد که قربانیان شکنجه بتوانند در دادگاه‌های این کشور شکایات خود را مطرح کنند.

وی افزود: انگلیس و تمام کشورهای دنیا موظفند برای حل و فصل شکنجه در سراسر جهان تلاش بیشتری از خود نشان دهند و ممانعت از اجرای عدالت در خصوص قربانیان شکنجه تنها باعث حمایت از این عمل شده و موجب جسورتر شدن کسانی می‌شود که مرتکب چنین جرایمی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع ایسنا


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ برچسب:, ] [ ] [ چرخکاریان ( وکیل پایه یک دادگستری ) ]
درباره وبلاگ

خوش آمدید ........................................ قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی ، کیفری ، ثبت و... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, در کلیه محاکم استان تهران ، البرز و یزد ..............................................
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 240
بازدید کل : 207630
تعداد مطالب : 264
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

موسسه حقوقی چرخ کاریان

این صفحه را به اشتراک بگذارید